God kväll kära bloggläsare~

Äntligen är denna jul över, visst det låter hemskt att säga så. Själv ska man vara glad för och uppskatta att man har någon som bryr sig om en under julen. Man får mat på bordet och man har släkt som bryr sig till skillnad från många andra här i sverige. Jag lyssnade på nyheterna julaftonsmorgonen, det var två poliser som berättade om julaftonsläget och de hade redan tagit in en för lägenhetsbråk. Annars så fick dom åka till många famlijer där barnen for illa för att föräldrarna super bort pengarna och de ingen mat har på bordet. Jag är lycklig lottad och jag ska inte klaga men i hela principen så tycker jag jul är överskattat och hade hellre hjälp barn här ute i sverige att få en värd julafton än att jag sitter en hel eftermiddag och spelar mobilspel i väntan på "Kalle och hans vänner" ska börja som jag ändå kan typ innantill. Världen är orättvis och mitt mål är efter denna jul att jag ska någon gång under min livstid göra skillnad och göra en större eller mindre betydelse för någon dör ute.
Tack för mig ha en fortsatt bra kväll :-)

En bild på mig och min älskade mormor för att hon är en viktig person i mitt liv plus att hon lagar god julmat ;-)



Kommentarer
Miranda

u go girl!

jag vill också göra skillnad någon gång i mitt liv.

så jag hänger på dig! :D

puss

2011-12-27 @ 18:10:37
URL: http://lillschon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0