22:05 turkisk tid ~

Ännu en kväll är kommen, Frida och jag sitter på vårt rum trötta och tagna av det vi varit med om ikväll och så är det ett väldans oväder regn och åska. Idag så hade turkarna en turkiskalektion för oss och det var såå lame. Satt och drömde hem till nära och allra helst kära. Jag fattade ingenting och jag var inte ensam. haha ;-) Sen i alla fall så fick vi vara på akuten och ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Jag använde ordet fränt som första beskrivning. För vet ni, det hade kommit in bombskadade från Syrien. Jag far väldigt illa av skadade människor och önskar verkligen inte att detta skulle hända. Men det är en oerhörd erfarenhet och jag menar jag Elin Andersson från lilla Landsbro lilla Sverige var med om detta?! Det är liksom overkligt men ändå en ja frän känsla. Imorgon är vi lediga från skolan/sjukhuset och ack så gott de kommer bli sova till efter 9 turkisk tid, 8 svensk tid. För hela veckan har varit knasig när vi fått ändra klockan igen :-) 

Kopplar av efter en lååång dag med några fula bilder! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0