Ännu en sjukhusbild ~

Ännu en dag på sjukhuset har passerat! Frida och jag sitter på vårt nystädade som två outsiders och äter något turkiskt bröd och nutella. Det är för jävla fint! Vi har ont i kroppen idag för vi har stått på akuten respektive barnavdelningen idag och försökt förstå vår fjäskande tolk, haha! Achmad, Ammad Achar ja inte vet jag vad han heter! Han visade bilder på sig själv på lunchen och frågade om han var snygg, trodde jag skulle dö.. av pinsamhet! Jag har svårt att säga något som var absolut bäst men om de skulle vara något så skulle de vara när det var tre läkarstuderande som befann som på akuten och KUNDE ENGELSKA! I denna stad speciellt är detta inte vanligt. För här befinner det sig minimalt med turister, de läser inte engelska för ens sent i skolan och de dubbar filmer. ;-) Så vi blev glada när de i alla fall kunde säga vad som hänt patienterna! Då blev de mesta gensast mycket mer spännande! Och så fick vi se en lumbalpunktion, en svårt skadad man från en trafikolycka, en tå som hoppat ur led, en stackars liten kille som led av några leverproblem (han var helt gul)! Sen uppskattade familjerna på barnavdelningen att vi kom och brydde sig om dem! Kändes bra i hjärtat :-) Imorgon ska vi besöka ortopeden och operation! he he Men nu ska jag fortsätta uggla med Frida i vår fruktansvärt sköna ensamhet hahaha ;-) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0